Želite li mirno spavati znajući da ste sustav osiguranja kvalitete organizirali na način da minimizirate mogućnost grešaka i reklamacija?

Reklamacije od kupaca su noćna mora svakog proizvodnog pogona.
Visoki troškovi, gubitak povjerenja kupaca, frustracije, poremećaji proizvodnje – samo su dio problema koje uzrokuju greške u proizvodnji i općenito reklamacije.
Ni trenutna situacija na tržištu radne snage ne pomaže – u nedostatku radnika tvrtke su prisiljene zapošljavati bez selekcije – i kvaliteta trpi.
Zato je izuzetno važno organizirati i implementirati učinkoviti sustav osiguranja i kontrole kvalitete, kako bi greške i reklamacije sveli na najmanju moguću mjeru.

Što naš seminar razlikuje od drugih?
Predavač s 20-godišnjim iskustvom direktnog upravljanja proizvodnom tvrtkom i proizvodnjom. Pokazat ćemo vam optimalan način organizacije kontrole kvalitete i cjelokupnog sustava osiguranja kvalitete proizvodnje, temeljen na dugogodišnjem iskustvu. Vidjet ćete brojne
primjere i gotova rješenja koje možete odmah primijeniti u vlastitoj tvrtki.

Kotizacija uključuje: sudjelovanje, tiskanu skriptu predavanja, osvježenje u pauzama, konzultacije s predavačem

Zbog rada u maloj grupi i ograničenog broja polaznika prijave se primaju prema redoslijedu zaprimanja.

Seminar održavamo i kao in-house edukaciju samo za Vašu tvrtku, molimo kontaktirajte nas radi dogovora.

Kome je seminar namijenjen?

  • Voditeljima proizvodnje, Voditeljima osiguranja i kontrole kvalitete, inženjerima vezanim za proizvodnju i tehnologiju – kako biste vidjeli u praksi isprobane uspješne metode upravljanja sustavom kontrole kvalitete proizvodnje, usporedili s vlastitima te unaprijedili vlastitu praksu
  • Direktorima i vlasnicima tvrtki – ako niste zadovoljni postojećim stanjem i mislite da morate unaprijediti sustav osiguranja i kontrole kvalitete u tvrtki

Iz sadržaja seminara:

• Ulazna kontrola kvalitete
Ulazna kontrola mora spriječiti ulazak sirovina i poluproizvoda s greškom. Radi se na način propisan radnom uputom. Može imati više faza, ovisno o složenosti sirovine. Svi artikli, prema grupama, imaju propisano kojoj vrsti kontrole podliježu. Skladištari u prvom koraku provjeravaju vrstu robe, zaprimljenu količinu i vizualno izgled. Ako je propisano uzorkovanje robe ili specijalne kontrole dimenzija isto se izvodi, nakon čega se roba zaprima na skladište ukoliko je ispravna. U suprotnom poduzimaju se predviđeni koraci.
• Prebacivanje ulazne kontrole na dobavljače, ocjenjivanje i provjera dobavljača
Imati dobre i pouzdane dobavljače koji će svojom kvalitetnom izlaznom kontrolom eliminirati moguće greške naše sirovine tj. njihovog proizvoda svakako je naš cilj. Zato ih moramo pratiti i ocjenjivati, kako bismo mogli odabrati najbolje. Pokazat ćemo optimalan način praćenja i ocjenjivanja dobavljača, kao i način provjere/audita njihovog načina rada
• Kontrola u toku rada
Ovisno o složenosti proizvoda i samog procesa, u toku rada se povremeno provodi kontrola, u većini slučajeva radi se o auto-kontroli samog radnika. Potrebno je propisati kada i što se treba kontrolirati(prvi komad, dimenzije, vizualno i ostalo). Iako na većini operacija radnici rutinskim radom na pamet znaju što trebaju kontrolirati, nužno je postojanje kvalitetnih radno-kontrolnih uputa, osobito kod dolaska novih radnika. Pokazat ćemo primjere kvalitetnih radno-kontrolnih uputa.
• Završna kontrola
Najvažnija faza kontrole koja treba zaustaviti isporuku s greškom, ukoliko se nije otkrila u ranijim fazama. Potrebno je precizno dokumentirati tko ju izvodi i koje karakteristike proizvoda se provjeravaju. Ovisno o tome da li je proizvodni proces složen kao linijski, pojedinačni ili grupni- kontrolna uputa mora propisati što i kako kontrolirati kako bi se minimalizirala mogućnost da proizvod s greškom ode van. Pokazat ćemo primjere kvalitetnih uputa završne kontrole za razne vrste procesa.
• Upravljanje greškama/ nesukladnostima uočenim u procesu proizvodnje
Naravno da je bolje da sami uočimo grešku, nego da to kupac reklamira. Kako bi efikasno otklonili problem i još značajnije kako bi iz nje naučili i poduzeli preventivnu radnju potrebno je na organiziran način implementirati sustav upravljanja greškama/nesukladnostima koji se dešavaju u cijeloj tvrtki, ne samo u proizvodnji. Nije jednostavno „natjerati“ zaposlene da se greške ne „guraju pod tepih“, osobito ako imaju prostora da ih prikriju. Pokazat ćemo efikasan način koji počinje otvaranjem Prijave greške, koordinacija odgovornih ka rješenju problema, zaključivanju predmeta – definiranje preventivnih radnji, nadzor i statistiku, koja pomaže kod definiranja dugoročnih akcija.
• Upravljanje reklamacijama od kupaca
Nikome nije ugodno kada dođe reklamacija od kupaca u tvrtku. Ipak, ako efikasno i organizirano vodimo proces rješavanja reklamacija, šteta će biti minimalizirana. Prema kupcu moramo promptno reagirati na način da on zna da je u središtu naše pažnje, a istovremeno proces rješavanja reklamacije raditi po precizno dokumentiranoj uputi. Pokazat ćemo uhodan i dokumentiran proces upravljanja reklamacijama, koji garantira minimiziranje nezadovoljstva kupaca.
• Monitoring kvalitete procesa
Osim kontrole tekućih radnih naloga i proizvoda, dobro je imati kvalitetan uvid da li su naši proizvodni procesi općenito na traženom nivou kvalitete. To možemo držati pod kontrolom ako periodično, metodom slučajnog uzorka kontroliramo najvažnije parametre, te uz određen sustav bodovanja pronađenih grešaka, dobijemo kontrolni indeks koji pratimo na mjesečnoj razini. Na taj način uočavamo negativne trendove, te poduzimamo potrebne akcije poboljšanja
• Razvijanje svijesti o pogubnosti grešaka kod radnika
Mala je vjerojatnost grešaka kod iskusnih i kvalitetnih radnika. Na žalost, trenutna situacija s radnom snagom diktira zapošljavanje novih radnika većinom bez iskustva i potrebnih znanja, često s niskom razinom razumijevanja koliko je važno imati isporuke bez reklamacija. Pokazat ćemo načine kako podići svijest o kvaliteti na višu razinu.
• Dokumentacija ISO 9001 koja stvara smetnju i zbrku
Čest je slučaj da tvrtke koje imaju certifikat ISO 9001 imaju kaos s dokumentacijom na način da je to nešto smješteno u registratoru koji se vadi samo kod dolaska auditora.
Istovremeno, ono što stvarno treba radniku – nije dostupno na pravi način. Pokazat ćemo način kako da proizvodnja ima ono što im treba, bez straha od ISO 9001 dokumentacije.
• Kontroling kvalitete – mjerenje i izvještavanje o kvaliteti
S obzirom na to da je kvaliteta jedna od nužne 3 riječi potrebne da se uspije u biznisu (cijena-rok-kvaliteta), nužno je da svi odgovorni, osobiti voditelji proizvodnje imaju jednostavne i precizne mjesečne izvještaje, koji na brz način daju kompletnu sliku o kvaliteti ili nekvaliteti naše proizvodnje. Pokazat ćemo jednostavan komplet izvještaja o kvaliteti, koje bi morao imati svaki voditelj proizvodnje.

O predavaču: Branko Duvnjak, dipl.ing.
Diplomirao je na Fakultetu strojarstva i brodogradnje 1989., usavršavao se na MBA studiju na ZŠEM-u u Zagrebu. Karijeru je počeo u Ericssonu gdje je desetak godina, između ostalog, vodio odjele kvalitete, tehnologije i proizvodnje. Nakon toga jednu godinu vodio je kao direktor manju prehrambenu proizvodnu tvrtku.

Zadnjih 15 godina radio je kao direktor uspješne privatne proizvodne tvrtke Klimaoprema d.d., koja je pod njegovim vodstvom povećala prihode s 2 na 20 milijuna eura, broj zaposlenih s 60 na više od 300, proizvodne pogone s 1.000 m2 na 16.000 m2, uz konstantno profitabilno poslovanje. U tom dugom periodu od 15 godina, uz ostalo, nadzirao je proizvodnju i kreirao brojne aktivnosti dizanja produktivnosti proizvodnje, kao i cjelokupan sustav osiguranja kvalitete tvrtke i organizaciju kontrole kvalitete proizvodnje

Završio je brojna dodatna menadžerska usavršavanja iz područja financija, prodaje i pregovaranja, strateškog planiranja, upravljanja promjenama i organizacijom, upravljanja proizvodnjom, osiguranja kvalitete kao i pedagoško psihološku izobrazbu. Trenutno je vlasnik tvrtke za poslovno savjetovanje, kroz koju djeluje kao konzultant.